Mereka Awesome :)

Tuesday, January 24, 2012

Lesen "P" Punya Pasal : )

Aigo...setelah berada hampir dua bulan di bumi kenyalang ini,terdetik jua rasa rindu di hati kecil ini pada keluarga tercinta.Tapi perasaan yang terus datang mengasak jiwa dan minda itu aku tepis jauh-jauh.Aku tahu itu hanya perasaan ilusi yang hanya berimaginasi dalam kotak hati ini.Sepanjang hampir dua bulan di bumi kenyalang ini,macam-macam kenangan dan ceritera yang tercipta.Antaranya adalah seperti berikut.......

Al-kisah...baru-baru ini aku "belajar balik macam mana nak memandu kereta manual"...mak ai..betapa dasyatnya aku bila memandu kereta manual.Kuda pun tak terhenjut-henjut macam tu sekali.Memang dasyat punya.Aigo..secara seriusnya memang aku dah lupa macam mana nak memandu kereta manual.

Okay...macam mana aku boleh terjebak untuk membawa kereta manual kat bumi kenyalang ini bermula apabila..kawan aku menyuruh aku untuk membawanya ke Kedai Kek untuk membeli kek cheese buat hari jadi rakannya.Hari hujan..memang dia tak berani nak bawa kereta..adey..okaylah..aku bersetuju untuk membawa kereta.Pergh..bila sampai kereta jek..aigo..kereta manual..memang anti gila.Sebab aku memang selalu bawa kereta auto.Tapi bila tengok mata kawan aku yang ala-ala "puss in the boot" tu..kesianlah pula.Darurat.Aku pun bawalah kereta "manual" tu dengan gaya yang bermacam-macam.Macam ala-ala masa muda dulu belajar bawa kereta..kui3x..

Sepanjang 3 kilometer untuk ke kedai kek tu memang cobaan betul.Terhenjut-henjutlah,enjin matilah,nak reverse tapi ke depanlah..adey..cobaan betul..Tapi nak buat camna,kena gagahkan diri ini jua.Akhirnya tercapai hajat kawan aku ni nak beli kek..Alhamdullilah..syukur..

Okay.untuk kes yang kedua..aku bersama-sama rakan yang lain ke Bandar Kuching dengan menaiki kereta sewa.Teka.."MANUAL" lagi..hadoi..memang hancur kalau aku bawa.Terbaik punya!Tapi kali ni kawan aku yang bawa.Guess what???masalah yang dihadapi adalah ketika di bahagian yang umpama bukit.Memang kereta terundur.Tika itulah nostalgia kembali menerpa fikiran aku.Teknik-teknik bukit semasa belajar memandu memainkan tapenya didalam kotak fikiran ini.Yezah!!aku jadi instructor..hihi..mission accomplish.masalah berjaya diselesaikan..

Jadi..pada tanggal 23 Januari 2012..sekali lagi aku diuji dengan kereta manual.Kali ni kawan aku yang paksa aku bawa untuk keliling kampus barat UNIMAS.Okay,fine aku mengaku kalah.Walaupun aku dah berjaya "lock" pintu kereta,tapi sinaran mata kawan aku tu membuatkan aku kesian pula kat dia.Mengidam agaknya nak suruh aku bawa dia jalan-jalan.Orang selalu mengidam nak makan.Dia mengidam nak suruh aku bawa dia jalan-jalan.Rightio.

Jadi,seperti yang sudah ditafsir oleh kalendar..selamat datang ke acara jongkang-jongket versi kereta bergerak.Memang ramping pinggang punya kalau naik dengan aku (manual).Terbaik!Kelajuan aku masa tu 40 km/j.Sangat perlahan.Kura-kura pun lagi laju tau.Hihi.Tapi banyak yang aku belajar.Sepatutnya aku tak boleh melupakan cara-cara untuk memandu kereta manual.Kalaulah darurat berlaku dan pada ketika itu hanya ada kereta manual macam mana?Jadi,pengajaran yang berguna untuk aku dan yang lain.Aku berserta rakan sempat singgah di "STUDENT PAVILION" untuk menikmati panorama UNIMAS dan santai-santai di jeti tepi tasik.Some pics for you guys.Enjoy.

Santai di jeti tasik

Say Cheese!

Mendung sudah..

2 comments:

khairulazwa@blog said...

hahahaha!!!....asreen....hehehehe....kantoi bawa kereta manual...hahaha...kalau bawak auto bukan main laju lg....smpai seram azwa dibuatnyer...hehehe....nice post as...keep writing and blogging!..(yang benar-azwa-)..
p/s..don't forget to see mine...leave your comment too...hehehe

-asreen- said...

Hahaha..memang lawak azwa..