Mereka Awesome :)

Thursday, June 23, 2011

Warkah Disisinya....


Hujan rintik2 jatuh ke bumi kenyalang ini....sebagai manusia biasa...aku terlelap setelah kepenatan menghadiri kelas hari ni..ku pejamkan mata seerat-eratnya...menenagkan fikiran dan perasaan ini...aku rasakan diri itu datang menghampiriku..memegang erat tangan ini sambil melebarkan senyumannya...aku masih terpinga-pinga..mengapa???dirinya menatap wajahku lama...senyuman itu tidak pudar daripada terus menguntum dibibirnya....aku turut senyum melihatnya bahagia...namun..perlahan-lahan aku bukakan mata ku yang tadinya tertutup rapi...aku hanya dapat melihat....meja belajar ku dengan lampu bilik tidur ku yg samar2 menyala...terdetik dihati..adakah tadi itu realiti atau fantasi..aku masih keliru...namun aku tahu itu sekadar khayalan ku...namun...tiba2 hatiku menjadi hiba dan sebak..ingatanku kembali kepada nostalgia lamaku bersama-samanya...betapa...dia begitu menyayangi diriku...sepenuh jiwanya..tiada sedikit pun pudar rasa kasih sayangnya terhadap ku...ya...aku sememangnya merindui akan dirinya...kini...dirinya sedang tidur tanpa jaga..aku risau akan kehilangan dirinya...sudah berapa hari dia tidak sedarkan dirinya...aku berdoa dalam hati ku ini...agar diberikan peluang untuk bersamanya Ya Allah...berikanlah aku kesempatan ini..ingin aku mendakapnya seerat-eratnya....

Kenangan yang lama terus mengusik jiwaku..kenangan 18 tahun yang lalu..betapa lamanya aku tidak mengenang kenangan itu..hari ni (22 Jun 2011) aku buka kembali kenangan yang pernah terpahat dalam diari hidupku...

     "Mak....(panggilan utk grandma)....akak rindukan mak...betapa akak tidak boleh melupakan saat mak jaga akak waktu keje bile mummy and daddy pergi keje...masa tu akak masih kecil lagi...akak nakal sgt2 kan mak?but sanggup juga mak jaga akak yg nakal ni an??dulu mak ajar akan mcm2...mak ajar akak mcm mana nk masak...mak ajr akak mcm mna nk mndi betul2..hurm...masa tu an akak sekadar mandi "kerbau" jer...hehe...mak selalu pastikan akak wangi jer...kalau akak merajuk dengan mak..mak tak kisah pun..walaupun menyakitkan hati...kalau akak kne pukul or kne marah sebab akak nakal mak selalu mempertahankan akak...walau apa sekalipun...dulu kalau mak masak kat dapur akak selalu menyibuk...menyibuk bukan nk belajar masak..but sibuk nk gaulkan lauk kat periuk..kalau selalu petang2...mak selalu belikan akak roti bile "bai roti"(panggilan utk penjual roti) lalu kat depan rumah....roti tu masa tu harganya 60 sen..sedapnya...tu akak tak dapat lupakan...walaupun duit pencen mak tak banyak...but mak akak cuba belikan akak something..mak..mak igt tak satu pengalaman yang akak buat yang sangat melucukan...masa tu akak lekatkan chewing gum kat rambut akak..hahhaha..lepas tu mak marah akak...haha..apalah akak ni kan???but mak letakkan minyak masak utk lembutkan chewing gum daripada rambut akak...terima kasih mak...hari demi hari berlalu....tahun demi tahun berlalu..akak semakin membesar...mak juga semakin dimamah usia..mungkin akak rasa serba salah pada mak..akak terlalu sibuk dengan pelajaran akak...akak kurang bagi perhatian kat mak...cuma akak tahu bila mak cakap mak rindu kat akak...akak akn suruh mummy hantar akak pergi rumah mak..mak maafkan akak kerana tak dapat luangkan masa dengan mak..especially masa kat form 4 and 5..sebab akak kat asrama..mak...akak teringin nk berada kat samping mak sekarang ni... seperti mak berada kat samping akak masa akak sakit terlantar kat hospital dulu..walaupun mak tak kuat nk berjalan disebabkan kesihatan mak..tp akak jauh...jauh sangat..akak hanya mampu memanjatkan doa akak buat mak...mak bangunlah..jgnlah tidur lama sgt...tak bagus untuk kesihatan tau..mak bangunlah...bangun eh??nti akak balik..akak jumpa mak..akak belikan mak soya bean 3 kotak..nti kita puasa sama2..raya sama2...bufday mak pun tak lama lagikan??akak nak sambut dengan mak...mak tnggu akak balik ea??mak bangun tau...bangun..makkan kuat semangat...akak akn balik...


                                                                 "TERIMA KASIH MAK"
                                                              
                                                          LAGU NI KHAS UNTUK MAK

CINTA TERAGUNG (HAZAMA)



Maafkan aku sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua isi hatiku
Ternyata tak terkata
Rinduku padamu
Chorus
Ku takkan bisa menjadi lebih
Dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencuba untuk
Memujuk hatimu
Mencintai aku
Kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu
Secebis perasaan ku hamparkan
Membawa sejuta harapan
Menagih cinta
Teragung darimu
Ulang Chorus
Maafkan aku sekiranya
Tak termampu untuk
Mencurahkan semua
Isi hatiku


2 comments:

welcome to my life said...

Akak mak tetap akan bangun dn kite pasti dpt raye bersamanya jgn risau eh. Asrul akan jage mak untuk akak

amii afandi said...

as. kau membuatkan aku rindu kat atuk aku. sebab atuk aku pun jaga aku masa kecil-kecil.

kuatkan semangat. sentiasa berdoa:)