Mereka Awesome :)

Sunday, October 9, 2011

Dia atau Kamu.... Aku Coretkan....



Langit jingga melimpah sinar,
menerangi suasana sore,
angin bayu bertiup sempoi,
menyampaikan salam si dia,

Diari yang ku coretkan,
masih setia dalam genggaman,
ceritera kau dan aku sekian lamanya,
masih tersimpan rapi dalam genggaman,

Mengimbas kembali nostalgia itu,
bisa membuatkan bibir ini mencorak senyuman,
meskipun ia pahit atau manis,
hati berkata..."aku pasti kembali",
diari itu ditutup rapi,
membiarkan persoalan tanpa jawapan pasti,

10 tahun selepas itu.....

Kini,
aku kembali,
masihkah wujud kenangan lalu itu,
setelah sekian lamanya,

Masihkan dirimu di situ?
menghidupkan kembali nostalgia yang ku tinggalkan...
membuka kembali ceritera kau dan aku,
terjawabkah semua persoalan yang dikau tinggalkan,
suatu masa dahulu?

P/S:Assalamualaikum awak semua...tengah areen duduk bersendirian + study biology..tiba2 areen dapat ilham untuk menulis puisi ni..yup memang dah lama areen tak menulis puisi...puisi ni ada kesudahan..wait for my new cerpen entitled "Driver ku 360 degree" untuk mengetahui persoalan itu terungkap or not...see ya soon..assalamualaikum



No comments: