Mereka Awesome :)

Monday, May 21, 2012

Surat Dari Hati


Malam ini terlalu sunyi,
kebingitan si pelesit kota juga hilang dibawa angin bayu,
aku duduk sendirian di jendela,
mencoret kata hati,
mencoret bahasa hati,
aku diam...diam..diam...
bunyi alunan cengkerik memecah kesunyian malam,
aku aturkan langkah,
keluar,
tap...tap..tap..

Sang bulan dan bintang,
menjadi penyuluh setia dikala malam hari,
aku hempaskan tubuhku di lapangan nan hijau,
malam ni sungguh indah,
sungguh dingin,
aku sambung penulisan kata hati,
tenang jiwaku,
angin bayu datang menyapa,
menyampaikan salam si dia di perantauan,

Akal,minda,rasa,hati,perasaan,
bersatu,
bertanyakan khabar si dia?
sihat?sudah makan?
walaupun kita berpijak di bumi yang berbeza,
tapi satu yang aku pasti,
kita sedang lihat sang bulan dan bintang yang sama,
kata hati tidak salah,
sang bayu katakan aku rindu padanya,
katakan aku mahu bertemu dengannya,
melawan rasa membuak di dada untuk bertemu,
kalau jodoh bagaimana?
kahwin,
jika bukan jodoh?
jodoh,ajal dan maut di tangan Allah S.W.T.

No comments: