Mereka Awesome :)

Friday, June 1, 2012

Atmosfera Sanubari


Bibir menutur,
hati berbicara,
jari terus mencoret,
mencoret saksi sepasang mata,
mencoret gerak hati,
mencoret sanubari,

Atmosfera malam ni sungguh sepi,
hanya diisi dengan angin bayu,
yang terus berhembus,
dingin,kelam,sepi,
mungkin aku katakan,
malam ni tidak berpurnama,
esok pula,
fajar tiada kejora,

Rumit untuk aku ulaskan,
katakan,
mungkin aku tidak seperti yang lain,
tanpa persoalan perasaan,
tanpa diari ceritera sendiri,
mencari erti kehidupan,

Namun,
mencari erti sanubari adam dan hawa,
susah,
seperti yang pernah kau katakan,
aku terus melangkah,
tanpa padangan kebelakang,
hingga aku jumpa laskar pelangi,
di hujung dunia,
terus pergi meninggalkan pesanan,
tanda tanya di benak fikiran mu,
ini kerana aku bukan seperti Siti Zulaikha,
aku bukan seperti Siti Khadijah,
aku hanya insan biasa,

Hanya satu kata pujanggaku,
masihkah aku ada dihati mu,
saat ni,
Jawabmu?

No comments: